Bachelor of Information & Communication Technology

by - January 12, 2015

 
Bermula dengan rasminya pada 12hb Januari 2015, aku bergelar undergraduate student which means zaman foundation dah tamat! Hahaha. Tapi serius rasa sat gila masa berlalu. Tak sedar dah setahun aku dok kat UTP. 

Ingat lagi masa awal-awal masuk tu, masa Minggu Aluan Siswa (MAS), asyik kena marah ja malam-malam dengan facee disiplin. Tapi overall, abang-abang akak-akak semua baik-baik ja Biasa la. Senior buli junior. Macam tak biasa. Hahaha. 

One of facee disiplin. Molek joh bergambor. Pffftttt
Sem 1, moment paling best waktu English drama presentation. Salah satu assignment untuk course English la kira. Aku taktau kenapa tapi kepala hotak semua sengal-sengal belaka. At least, takda la hambar sangat. Aku pon awal-awal tu senyap sikit. Mana cakap sangat. Hahahaha. 

rehearsel la kira masa ni. 

lagi 2 orang takdok.

lelaki berambut palsu. *pffftttt*

serius aku sebagai pompuan sejati rasa tergugat tengok laki ni pakai tudung. 

*no caption*


Group tutorial English kami ni kira rapat la jugak dengan tutor Miss Hani. Ntah. Feeling macam ada kakak. 




Sem 2 pulak, apa eh? Hahahaha. Oh ya. Masa-masa ni la tak silap aku budak-budak pakat keluaq lepas dapat offer merata. Fi, Lol dengan Mun pon keluaq. Sedih la jugak. Walaupon aku kaki buli, rajin dok buli depa, kacau kerohanian hati depa, still depa kawan aku. Well, I can say best friends. 


tudung biru tu Fi

Wif Mun the ayamazzzzz
Kiri sekali tudung merah tu, Lol.
Sem 3 pulak, banyak benda best aku rasa. Hahahaha. Dengan dapat tutor English yang kepala angin ikot sedap hati masam manis dia ja, join event. As esaimen la kira untuk subjek Islamic Studies. Projek Down-To-Earth (DTE). Kami buat lawatan ke rumah anak yatim. Yeah. Sebak ekceli tengok depa. Kecik-kecik dah takda mak ayah. Kita yang alhamdulillah serba lengkap ni still tak reti-reti nak bersyukur dengan apa yang ada. 

 


 
Next, aku join Futsal. Haaa kau. Aku main kot. Hahaha. Niat sebenar main tu ekceli nak kuruskan badan. Malangnya, hmmm hmmmm. Hahahaha.




1st event aku join. Event Khemah Ibadah. Ekceli, aku saja ja join. Nak try bakat and yeah I met new friends, buddies or rather to be called as family. Human Resource Management and Welfare Department. Penat memang penat. Oih kau. Jaga budak-budak aman sekarang penat. Manjanya lebih. Mengadanya berlemak santan pulut. Aku ni bolehlah dikatogerikan sebagai kakak garang. Tapi aku garang bila aku rasa budak tu mengada ja. Kalau ok budak tu, aku ok. Tak garang. Sweet ja. Hiks.

Dalam department := 
  1. Abang Naim as HOD. Sempoi ja cara dia. Kami meeting pon dalam suka-suka. Siap makan choki-choki. Tu dia rajin belanja.
  2. Kak Amelia as AHOD. Jarang jumpa kak Lia dalam meeting. Ye la. Kak Lia cuti time tu. Siap jadi cikgu lagi. But still, sporting I guess.
  3. Abang Naqi. Abang paling sengal. Sumpah sengal. Suka hati dia ja. Hahahaha. Dah la dia jumpa blog ni. Siap baca. Cis. Stalker.
  4. Kak Nufa. Kak ni rock bebeh ja dengan aku. Aku pon kadang-kadang terlepas aku-hang dengan dia. 
  5. Kak Wani. Kak ni senyap sikit. Kadang aku perasan, kak Wani macam blurr sikit. Sumpah lawak a.k.a comel.
  6. Thinie. Ni budak May 14. Sebaya tapi junior aku. Peduli apa aku. Junior tetap junior. Hahaha. 
  7. Indah. Budak BIS. Sekelas la jugak kira. Jahat jugak dia ni dalam baik tu.
  8. Bali. Penuh memori phone dengan gambaq selfie dia. Igers tegar. Gedik. Hahahaha. 
  9. Datok. Aku ingatkan dia baik selama ni. Senyap ja. Rupanya jahat dalam diam. kaki spam dalam group whatsapp. Selalu anjing aku ngn thinie tapi rasa macam aku kena teruk lagi. *cis* 





Setiap sem ada ja masalah yang timbul. Yang pelik-pelik. Yang pening-pening. Alah. Masa register course ni pon banyak kepeningan yang melanda. But honestly, semua tu pengalaman hidup. Kenangan yang pahit manis yang boleh la jugak aku berlipur lara kat cucu-cicit aku nanti. 

p/s: esok kelas pukul 8. Urghhhh


You May Also Like

0 comments